Ondernemer, weet u wat er op uw website gebeurt?

Als u inzicht heeft in het webverkeer van, op en naar uw website, kunt u uw online inspanningen drastisch verbeteren voor veel betere resultaten. Maar wat zijn nu de belangrijkste redenen om webstatistieken bij te houden?

De belangrijkste redenen om webstatistieken bij te houden
1. Wie bezoekt uw website en wat zijn hun kenmerken?
2. Wat doen bezoekers op uw website?
3. Koppeling met andere tools en systemen
4. Meten van online marketingactiviteiten
5. Behaalt u uw doelen?
Hoe verder met Google Analytics?
Contact opnemen

De belangrijkste redenen om webstatistieken bij te houden

Om webstatistieken bij te houden, gebruiken wij ‘Google Analytics’ in combinatie met ‘Google Search Console’. Hiermee hebben wij een set krachtige tools in handen om uw website beter te begrijpen en  te ontdekken waar we kunnen verbeteren.

 

1. Wie bezoekt uw website en wat zijn hun kenmerken?

Het hebben van inzicht in uw bezoekers en hun kenmerken zijn onontbeerlijk om te kunnen richten op de juiste doelgroepen, nieuwe doelgroepen te ontdekken en te zien waar en welke bezoekers vastlopen.
Een aantal voorbeelden van informatie over uw bezoekers die u kunt zien in Google Analytics:

  • Uit welk land/provincie/plaats zijn zij afkomstig
  • Welke apparaten gebruiken zij om uw website te bezoeken
  • Welke schermresoluties zijn van toepassing
  • Zijn uw bezoekers voornamelijk mannen of vrouwen en hoe oud zijn zij
  • Op welke dagen en tijdstippen zijn uw bezoekers online

Met deze informatie kan gericht geoptimaliseerd worden op belangrijke doelgroepen.

 

2. Wat doen bezoekers op uw website?

Verlaten bezoekers uw pagina vrijwel direct of gaan zij verder op onderzoek uit? Welke pagina’s zijn hierbij populair en welke pagina’s juist niet? Met deze informatie kunnen slecht presterende pagina’s gevonden worden om verbeteringen door te kunnen voeren (optimalisatie). Het bezoeken van belangrijke pagina’s op uw website is voor u belangrijk, maar komen bezoekers ook echt uit bij de informatie waarnaar zij zoeken. Uit de data kunnen voorzichtige conclusies getrokken worden, waarna eventuele aanpassingen getest kunnen worden.

 

3. Koppeling met andere tools en systemen

Google Analytics kan worden gekoppeld diverse andere tools en systemen, zoals Google Adwords en kassasystemen. Wij zijn erg fan van de koppeling met Google Search Console, omdat hiermee de daadwerkelijke zoektermen achterhaald kunnen worden waarmee bezoekers op uw website zijn gekomen.

 

google analytics seo one den helder4. Meten van online marketingactiviteiten

Misschien bent u veel tijd kwijt aan het posten op social media, het schrijven van blogs of het versturen van e-mailcampagnes. Dit is natuurlijk prima als het inderdaad iets oplevert. In Google Analytics kunt u zien welke marketinginspanningen u daadwerkelijk opleveren. Door het toevoegen van een zogenaamde ‘tracking url’ in uw campagnes, kunt u deze makkelijk van elkaar onderscheiden in Google Analytics.

 

5. Behaalt u uw doelen?

Door het bijhouden van conversies (een voor u belangrijke actie op de website, bijvoorbeeld een verkoop, offerteaanvraag of het invullen van een formulier) kunt u zien of, en in hoeverre u uw doelen behaalt. In Google Analytics kunnen doelen ingesteld worden. Zo ziet u precies wanneer en op welke manier een conversie is behaald. Hier kan zelfs een bedrag aan gekoppeld worden.

 

Hoe verder met Google Analytics?

Bent u overtuigd van de voordelen en mogelijkheden van Google Analytics (i.c.m. Google Search Console)? Op deze pagina kunt u een Google Analytics account aanmaken.

 

Contact opnemen

Natuurlijk staan wij graag voor u klaar om een GA account op de juiste wijze voor u in te richten en een koppeling op te zetten met uw website. Daarnaast kunnen wij uitgebreide rapportages voor u verzorgen, zodat u zich op uw eigen werk kunt blijven richten.

Vul het contactformulier in om meer informatie op te vragen, of bel naar 0223 – 759 505